FizzWizzPop fick priset International Rising Star

Rising Star Award

Det var en stor överraskning som FizzWizzPop fick i Juni, när hon öppnade ett brev och fann att hon, och hennes äldre alterego Nikola Arkane, blivit utsedd till årets “International Rising Star” av den kanadensiska kulturstiftelsen Magicana och The Slaight Family Foundation. Ett pris som inkluderade en trevlig prissumma samt en ny iPad.

Allan Slaight var en kanadensisk rock- och rockradiopionjär, mediamogul och filantrop. Större delen av Slaights karriär var inom radio och TV, men hans talanger i media hindrade honom inte från att utforska sin passion för trolleri. Vid sidan av sitt privatägda nätverk av radiostationer i Kanada lyckades Allan turnera i Amerika med sin magishow, publicera trolleritricks i tidningar och imponera på magivärlden.

Allan Slaight en filantrop

2015 skapade Allans familj kulturstiftelsen Slaight Family Foundation för att ge erkännande och support till de saker som betydde mest för Allan under hans livstid. Dessa donationer fortsätter att gynna teater, konst, hälso- och sjukdomsforskning, radio, film, litteratur – och magi!

Tack vare detta stöd kommer FizzWizzPop att kunna fortsätta forska och skapa nya sätt att underhålla barn och familjer.

Ta gärna en titt på den underbara videon som organisationen satt ihop!